lørdag den 2. marts 2013

Så gik 4. uge

Så gik der endnu en uge og nu går det næsten FOR stærkt, jeg håber kroppen kan følge med.
På 6 dage har jeg tabt 3,0 kg - det giver en total for februar (3½ uge) på 4,3 kg.
Man kan selvfølgelig sige det er et luksusproblem og jeg blot skulle være glad for det, men den holder ikke helt for jeg tror ikke på det er sundt for kroppen at tabe sig for hurtigt (en enkelt uge sker der nu nok ikke noget ved).
Om det er fordi jeg har været dygtig i den forgangne uge? - Nej tvertimod, jeg er faldet tilbage i gamle vaner med at udskyde måltider og gribe det der er nærmest - men da det i denne uge har været frugt, rå grøntsager og forskårne råkostsalater der har været tilgængeligt i køleskabet så har det ikke givet ret mange kalorier - men heller ikke en særlig sund og varieret kost. Og en kostomlægning til en sundere kost er jo netop det jeg gerne vil opnå.

Især kødet er det ikke blevet til så meget af og det kan faktisk ses på min muskelmasse!
For at holde øje med min muskelmasse er jeg begyndt at regne min muskel% om til kg muskelmasse. Muskelmassen ligger rimeligt stabilt men svinger alligevel en smule(under 50 g), men jeg kan se at de uger hvor jeg er god til at spise mit kød og fisk stiger den lidt og de uger hvor jeg er knap så god (bl.a. denne uge) falder den.  Så det er jo en god grund til at være påpasselig med at få nok protein.

Til gengæld går det godt på vandfronten. Jeg har vænnet mig til at have en karaffel vand i køleskabet med citronskiver i - de citronskiver gør underværker. Selvom jeg ikke er helt oppe på det vand jeg skal drikke så dog næsten og jeg tror det sidste kommer med vanen i løbet af det næste stykke tid. TAK fordi du holdt mig op på det med vandet Ester!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar