lørdag den 2. februar 2013

Naturlig slankekur

Da jeg nu havde taget en beslutning om at der skal ske noget, så måtte jeg naturligvis tjekket nettet for muligheder for hjælp.
Min mor har så længe jeg kan huske været overvægtig og hun var på et tidspunkt meget glad for slankedoktor.dk - det lykkedes hende på et tidspunkt at smide 40 kg over 1-2 år, men jeg så også hvor hårdt hun arbejdede for det og hvordan hun stadig kæmper en del med vægtsvingninger. Men naturligt nok måtte jeg ind for at se om det var noget for mig, men helt ærligt kostplaner, opskrifter og vægtkurver. Den eneste forskel fra en traditionel slankekur jeg kunne se var forummet hvor man kommer i kontakt med andre, så det kunne jeg ikke se fornuften i at betale penge for og et par andre steder på nettet virkede nogenlunde ligesådan.

Men så faldt jeg over Henrik Bruns side  http://www.naturligslankekur.dk
En masse gode artikler om slankekur, kostråd mm. Og især faldt jeg for podcastene!
Endelig en forklaring på det ene og det andet på et ret jordnært plan og med eksempler der er til at forstå. Og især fik "den gratis CD" (der sådan set blot er endnu et podcast/mp3fil) mig til at beslutte at betale for hans system.
Men jeg brugte nu lang tid på at finde ud af hvor jeg kunne tilmelde mig - spørg mig ikke hvor jeg endelig fandt et link for den del virker meget rodet med mange sider med forskellige navne. Til slut fandt jeg dog frem til at man skal ind på en side der hedder "Personligt Overskud" for at finde ud af pris og tilmelding. Vist nok denne adresse: http://medlem.personligtoverskud.dk/Login.aspx
Når man har oprettet sig som gratis bruger kan man se nogle oversigter og en del af de indledende kapitler i systemet og hvad det koster at få adgang til det hele. Her vil jeg foreslå at man lytter til materialet for at finde ud af om man kan holde Henriks snak ud - for hele materialet er lavet som lydfiler. Selv synes jeg der bliver snakket lidt vel rigeligt ind imellem, men på den anden side er det jo forklaringerne og eksemplerne ved de emner som har relevans for mig, der gør at jeg tror det her er for mig. Og andre vil måske finde andre dele vigtige, og så kan det jo ikke undværes alligevel....

Jeg er kun lige begyndt og har kun smugkigget de første videoinstruktioner, så nu må vi jo se om det er pengene værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar